Ηρθε να αντικαταστήσει το τραμ, το μακρινό
1957. Σήμερα, 60 χρόνια αργότερα, η κυβέρνηση επιχειρεί να αλλάξει την
εταιρική μορφή του ΟΑΣΘ, χωρίς όμως να έχει εξασφαλίσει τη νομιμότητα
της διαδικασίας που ψήφισε στη Βουλή. Η επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ σε
μια περίοδο που η κυβέρνηση έχει δεσμευθεί έναντι των πιστωτών για
εκτενές πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, το οποίο εξελίσσεται με αξιοσημείωτη
ραθυμία, αποτέλεσε έκπληξη για πολλούς. Χωρίς καμιά έκπληξη όμως
αντιμετώπισε η κυβέρνηση την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το
οποίο βάζει φρένο στη διαδικασία εκκαθάρισης (αποτελεί προθάλαμο της
επανακρατικοποίησης) του συγκοινωνιακού φορέα της Θεσσαλονίκης. Και αυτό
γιατί η κυβέρνηση, μέσω του αρμόδιου υπουργού Υποδομών, «διαβάζει»
αλλιώς την απόφαση του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου, υποστηρίζοντας
ότι διαθέτει «προηγμένες ικανότητες ανάγνωσης», ενώ ταυτόχρονα αποδίδει
δόλο σε όσους βλέπουν τα νομικά εμπόδια που εγείρονται ως προς τη
διαδικασία. Οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, όπου υπέβαλαν
αίτημα προσωρινής διαταγής για τη διακοπή της διαδικασίας εκκαθάρισης
του οργανισμού. Το ΣτΕ έκανε δεκτό το αίτημα ματαίωσης της διαδικασίας
εκκαθάρισης, όπως ορίζει το άρθρο 25 του σχετικού νόμου για τη
διαδικασία και το τίμημα της εξαγοράς.
Διευκρινίζεται ότι το εν λόγω άρθρο
προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι
«κατά την πρώτη συνεδρίασή του το διοικητικό συμβούλιο αναθέτει με
διεθνή διαγωνισμό σε ελεγκτική εταιρεία την αποτίμηση της αξίας της
επιχείρησης και τη διενέργεια των πράξεων της παραγράφου 7 του άρθρου
27. Στην αξία δεν περιλαμβάνεται αυτή που οφείλεται στον μονοπωλιακό
χαρακτήρα της επιχείρησης, ούτε η αξία της κινητής και ακίνητης
περιουσίας του ΟΑΣΘ», κάτι το οποίο όμως στην προκειμένη περίπτωση δεν
έχει συμβεί. Η εκκαθάριση προϋποθέτει την έναρξη διαδικασίας κατά το
άρθρο 25 του ίδιου νόμου, που αφορά την αποτίμηση της εταιρείας. Χωρίς
αυτήν την ενέργεια δεν μπορεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, την
εκκαθάριση. Το υπουργείο Υποδομών τόνισε ότι το ΣτΕ δεν έβαλε φρένο στη
διαδικασία εκκαθάρισης, ενώ άσκησε δριμύτατη κριτική σε όσους
υποστήριξαν ότι αυτό ορίζει η σχετική γνωμοδότηση. Σύμφωνα με τον νόμο,
για την επανακρατικοποίηση του ΟΑΣΘ η εκκαθάριση πρέπει να ολοκληρωθεί
έως τον Δεκέμβριο του 2019.
Η νέα διοίκηση, με επικεφαλής τον Στέλιο Παππά, έχει ήδη προβεί σε
εξαγγελίες για τον Οργανισμό. Ανακοίνωσε τη δωρεάν μετακίνηση των
ανέργων με τα μέσα μεταφοράς του ΟΑΣΘ, ενώ αποκάλυψε ότι στους δρόμους
της Θεσσαλονίκης θα προστεθούν ακόμη 70 λεωφορεία, χωρίς να διευκρινίζει
πού βρέθηκαν αυτά.
πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου