Ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης με αποκλειστικό θέμα τον ΟΑΣΘ, διεξάγεται στις 4 σήμερα το απόγευμα. Είναι μια χρυσή ευκαιρία ώστε να πληροφορηθούν οι Θεσσαλονικείς τι ακριβώς συμβαίνει στον πολύπαθο Οργανισμό. Όχι τι συνέβαινε ως και τον περασμένο Αύγουστο οπότε ανέλαβε η νέα, κρατική διοίκηση, αλλά ποια είναι η κατάσταση τώρα, έξι μήνες μετά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Όμως, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει οι δημοτικοί σύμβουλοι να μην αρκεστούν στο ρόλο του παθητικού ακροατή, όπως συμβαίνει στις έως τώρα διαδοχικές εκδηλώσεις τις οποίες διοργανώνουν οι δημοτικές παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ ανά το πολεοδομικό συγκρότημα, προκειμένου να διαφημίσουν την… αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Εκεί, όπου ο Στέλιος Παππάς, περιορίζεται απλώς στο να επαναλαμβάνει τα σκάνδαλα των προηγούμενων, αυτά δηλαδή τα οποία γνωρίζει η πόλη εδώ και χρόνια ή τα διάφορα επικοινωνιακά τεχνάσματα περί δήθεν μεγαλειώδους περιστολής των δαπανών κατά 15 έως 18 εκατ. ευρώ από τότε που ανέλαβε η σημερινή διοίκηση∙ χωρίς ωστόσο, ποτέ να εξηγείται από πού προήλθε αυτή η εξοικονόμηση (εάν για παράδειγμα, προήλθε απλώς από την μη καταβολή του μερίσματος στους πρώην μετόχους, την περικοπή των μισθών των εργαζομένων ή τη μείωση των λειτουργικών δαπανών λόγω του μικρότερου αριθμού των δρομολογημένων λεωφορείων).
Για να είναι ουσιαστική η συζήτηση και για να ενημερωθούν οι πολίτες, οι δημοτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να προσέλθουν «διαβασμένοι»∙ και να θέσουν σαφή και συγκεκριμένα ερωτήματα και να απαιτήσουν σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις, με στοιχεία και αριθμούς.
Όπως για παράδειγμα:
1. Πόσα λεωφορεία βγαίνουν σήμερα στους δρόμους και πόσα έβγαιναν τους αντίστοιχους μήνες του 2017 και του 2016; Ή ακριβέστερα, πόσα είναι τα «ωφέλιμα» οχηματοχιλιόμετρα που διανύουν καθημερινά τα αστικά λεωφορεία, σήμερα και τα προηγούμενα χρόνια (διότι, για παράδειγμα, ένα λεωφορείο μπορεί να βγει από το αμαξοστάσιο, να κάνει μόλις δύο χιλιόμετρα και να επιστρέψει λόγω βλάβης).
2. Σε πόσους μήνες (ή μήπως χρόνια;) από σήμερα θα είναι σε θέση ο ΟΑΣΘ να βγάλει στους δρόμους τα 520 λεωφορεία που προβλέπονται στη σύμβαση;
3. Πόσο έχουν μειωθεί τα έσοδα από τα εισιτήρια το τελευταίο εξάμηνο; Αρκεί η δικαιολογία περί της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων για να καλύψει αυτές τις απώλειες;
4. Πόσοι έλεγχοι γίνονται μηνιαίως από τους ελεγκτές κομίστρου, πόσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί, πόσα έχουν εισπραχθεί και ποια είναι τα αντίστοιχα στοιχεία για τα προηγούμενα χρόνια;
5. Πόσα χρήματα από το κράτος (από κάθε πηγή) εισέπραξε ο ΟΑΣΘ το τελευταίο πεντάμηνο του 2017 και πόσα το πρώτο επτάμηνο του ίδιους έτους; Πόσα ήταν τα ποσά τα οποία εισέπραξε το 2016 και το 2015 από το κράτος;
6. Δόθηκε ή όχι έκτακτη – γενναία επιχορήγηση πριν από έναν μήνα, σε τι ύψος, για ποιο λόγο και που πήγαν αυτά τα χρήματα;
7. Πόσο μέσα μπήκε ο ΟΑΣΘ το 2017 και πόσες ήταν οι αντίστοιχες ζημίες για τα έτη 2016 και 2015;
8. Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει το τελευταίο εξάμηνο, με τι αμοιβές και με ποιες διαδικασίες;
9. Γιατί έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η τηλεματική σε μεγάλο αριθμό στάσεων και πότε προβλέπεται να επισκευαστούν οι βλάβες αυτές;
10. Τελευταίο ερώτημα, αλλά όχι έσχατο: έχουν δοθεί χορηγίες σε «ημετέρους», πόσες, πόσα και σε ποιους;
Πολλά από τα ανωτέρω ερωτήματα απασχολούν έντονα τόσο τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη όσο, πλέον, και το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο φέρεται δυσαρεστημένο από τις έως τώρα επιδόσεις της διορισμένης διοίκησης και αναζητά εναγωνίως λύσεις. Πρωτίστως, βεβαίως, τα ερωτήματα αυτά απασχολούν όσους έχουν την ατυχία να μετακινούνται καθημερινά με τα αστικά λεωφορεία. Οι πολίτες αυτοί είναι οι πρώτοι που δικαιούνται να γνωρίζουν, είναι αυτοί προς τους οποίους θα πρέπει να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα. Θα τις έχουν;
Πηγή: www.voria.gr
Όμως, για να συμβεί αυτό, θα πρέπει οι δημοτικοί σύμβουλοι να μην αρκεστούν στο ρόλο του παθητικού ακροατή, όπως συμβαίνει στις έως τώρα διαδοχικές εκδηλώσεις τις οποίες διοργανώνουν οι δημοτικές παρατάξεις του ΣΥΡΙΖΑ ανά το πολεοδομικό συγκρότημα, προκειμένου να διαφημίσουν την… αποϊδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Εκεί, όπου ο Στέλιος Παππάς, περιορίζεται απλώς στο να επαναλαμβάνει τα σκάνδαλα των προηγούμενων, αυτά δηλαδή τα οποία γνωρίζει η πόλη εδώ και χρόνια ή τα διάφορα επικοινωνιακά τεχνάσματα περί δήθεν μεγαλειώδους περιστολής των δαπανών κατά 15 έως 18 εκατ. ευρώ από τότε που ανέλαβε η σημερινή διοίκηση∙ χωρίς ωστόσο, ποτέ να εξηγείται από πού προήλθε αυτή η εξοικονόμηση (εάν για παράδειγμα, προήλθε απλώς από την μη καταβολή του μερίσματος στους πρώην μετόχους, την περικοπή των μισθών των εργαζομένων ή τη μείωση των λειτουργικών δαπανών λόγω του μικρότερου αριθμού των δρομολογημένων λεωφορείων).
Για να είναι ουσιαστική η συζήτηση και για να ενημερωθούν οι πολίτες, οι δημοτικοί σύμβουλοι θα πρέπει να προσέλθουν «διαβασμένοι»∙ και να θέσουν σαφή και συγκεκριμένα ερωτήματα και να απαιτήσουν σαφείς και ξεκάθαρες απαντήσεις, με στοιχεία και αριθμούς.
Όπως για παράδειγμα:
1. Πόσα λεωφορεία βγαίνουν σήμερα στους δρόμους και πόσα έβγαιναν τους αντίστοιχους μήνες του 2017 και του 2016; Ή ακριβέστερα, πόσα είναι τα «ωφέλιμα» οχηματοχιλιόμετρα που διανύουν καθημερινά τα αστικά λεωφορεία, σήμερα και τα προηγούμενα χρόνια (διότι, για παράδειγμα, ένα λεωφορείο μπορεί να βγει από το αμαξοστάσιο, να κάνει μόλις δύο χιλιόμετρα και να επιστρέψει λόγω βλάβης).
2. Σε πόσους μήνες (ή μήπως χρόνια;) από σήμερα θα είναι σε θέση ο ΟΑΣΘ να βγάλει στους δρόμους τα 520 λεωφορεία που προβλέπονται στη σύμβαση;
3. Πόσο έχουν μειωθεί τα έσοδα από τα εισιτήρια το τελευταίο εξάμηνο; Αρκεί η δικαιολογία περί της δωρεάν μεταφοράς των ανέργων για να καλύψει αυτές τις απώλειες;
4. Πόσοι έλεγχοι γίνονται μηνιαίως από τους ελεγκτές κομίστρου, πόσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί, πόσα έχουν εισπραχθεί και ποια είναι τα αντίστοιχα στοιχεία για τα προηγούμενα χρόνια;
5. Πόσα χρήματα από το κράτος (από κάθε πηγή) εισέπραξε ο ΟΑΣΘ το τελευταίο πεντάμηνο του 2017 και πόσα το πρώτο επτάμηνο του ίδιους έτους; Πόσα ήταν τα ποσά τα οποία εισέπραξε το 2016 και το 2015 από το κράτος;
6. Δόθηκε ή όχι έκτακτη – γενναία επιχορήγηση πριν από έναν μήνα, σε τι ύψος, για ποιο λόγο και που πήγαν αυτά τα χρήματα;
7. Πόσο μέσα μπήκε ο ΟΑΣΘ το 2017 και πόσες ήταν οι αντίστοιχες ζημίες για τα έτη 2016 και 2015;
8. Πόσες προσλήψεις έχουν γίνει το τελευταίο εξάμηνο, με τι αμοιβές και με ποιες διαδικασίες;
9. Γιατί έχει τεθεί εκτός λειτουργίας η τηλεματική σε μεγάλο αριθμό στάσεων και πότε προβλέπεται να επισκευαστούν οι βλάβες αυτές;
10. Τελευταίο ερώτημα, αλλά όχι έσχατο: έχουν δοθεί χορηγίες σε «ημετέρους», πόσες, πόσα και σε ποιους;
Πολλά από τα ανωτέρω ερωτήματα απασχολούν έντονα τόσο τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη όσο, πλέον, και το Μέγαρο Μαξίμου το οποίο φέρεται δυσαρεστημένο από τις έως τώρα επιδόσεις της διορισμένης διοίκησης και αναζητά εναγωνίως λύσεις. Πρωτίστως, βεβαίως, τα ερωτήματα αυτά απασχολούν όσους έχουν την ατυχία να μετακινούνται καθημερινά με τα αστικά λεωφορεία. Οι πολίτες αυτοί είναι οι πρώτοι που δικαιούνται να γνωρίζουν, είναι αυτοί προς τους οποίους θα πρέπει να δοθούν ξεκάθαρες απαντήσεις στα ανωτέρω ερωτήματα. Θα τις έχουν;
Πηγή: www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου