ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με την
αξιολόγηση, θέλουμε να κάνουμε απολύτως ξεκάθαρα τα εξής:
Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στην αξία και στις
ικανότητες και δεξιότητες των συναδέλφων αλλά και στην ποιότητα των υπηρεσιών
που παρέχουμε, γι’αυτό και καμία
αξιολόγηση δεν μας φοβίζει, αντίθετα είμαστε υπέρ της ποσοτικής και ποιοτικής
αξιολόγησης των ικανοτήτων, των δεξιοτήτων και της εργασίας μας.
Δεν αρνούμαστε οι δημόσιοι υπάλληλοι να
αξιολογηθούμε.
ΟΜΩΣ δηλώνουμε
την αντίθεσή μας στη συγκεκριμένη ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ, ΠΑΡΑΝΟΜΗ και ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΗ αξιολόγηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που έφεραν με τον
Ν.4369/2016 και με το αρ.36 του Ν.4489/2017.
Είμαστε
αντίθετοι στη συγκεκριμένη αξιολόγηση και συμμετέχουμε στην απεργία που κήρυξε
η ΑΔΕΔΥ για τους εξής λόγους που μας αφορούν ΟΛΟΥΣ:
1) Δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των Οργανογραμμάτων όλων των φορέων
και του ΟΑΕΔ, στα οποία θα περιλαμβάνονται οι οργανικές μονάδες κάθε φορέα, οι
υπηρετούντες υπάλληλοι και τα περιγράμματα των θέσεων εργασίας, ούτε έχει
ενημερωθεί το προσωπικό για τις ως άνω πληροφορίες, ώστε να γνωρίζει εξ’αρχής
για ποια θέση εργασίας ακριβώς θα αξιολογηθεί και βάσει ποιων ποιοτικών και
ποσοτικών κριτηρίων. Αυτό πρακτικά
σημαίνει ότι δεν γνωρίζουμε για ποια θέση εργασίας και με ποια αντικειμενικά
κριτήρια θα κριθεί ο καθένας μας.
2) Οι στόχοι για τους οποίους θα βαθμολογηθεί ο υπάλληλος δεν έχουν
γνωστοποιηθεί στους υπαλλήλους και προβλέπεται ότι η συνολική στοχοθεσία της
υπηρεσίας όπως και η ατομική στοχοθεσία θα καθορίζεται από τον υπουργό ή το
αρμόδιο όργανο διοίκησης κάθε φορέα. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι οι στόχοι να μην είναι εφικτοί, τα
αποτελέσματα της στοχοθεσίας να καθίστανται προδιαγεγραμμένα και οι δημόσιες
δομές να αξιολογούνται αρνητικά, οδηγώντας σε περαιτέρω συρρίκνωση ή κατάργηση.
3) Τα κριτήρια αξιολόγησης των εργαζομένων που αναφέρονται στον νόμο («αφοσίωση», «επίδειξη ενδιαφέροντος»,
«πρωτοβουλία», «καινοτομίες» κ.α.) είναι σκόπιμα αόριστα και υποκειμενικά, για
να κρίνονται οι αξιολογούμενοι κατά το δοκούν.
4) Έπρεπε, σύμφωνα με τον νόμο, να προηγηθούν οι κρίσεις Προϊσταμένων,
Διευθυντών και Γενικών Διευθυντών στη Δημόσια Διοίκηση και μετά να γίνει η
αξιολόγηση. Διότι τώρα, οι
αναπληρωτές Προϊστάμενοι και
Διευθυντές που τοποθετήθηκαν χωρίς κρίση στις κενές θέσεις θα κρίνουν
υπαλλήλους-συναδέλφους που πιθανόν θα διεκδικήσουν μαζί με αυτούς την κάλυψη
της κενής θέσης στις κρίσεις που θα γίνουν αργότερα. Με πόση αντικειμενικότητα
θα κρίνουν οι δοτοί Προϊστάμενοι και Διευθυντές ;;;
5) Προβλέπεται ότι οι Προϊστάμενοι θα αξιολογούνται από τους υφισταμένους,
κάτι το οποίο αποτελεί επίφαση και ουτοπία, καθώς οι καθημερινές σχέσεις θα
αποκαλύπτουν πώς αξιολόγησε ο καθένας
τον Προϊστάμενό του, καλλιεργώντας ταυτόχρονα την καχυποψία,
τη συναλλαγή και το αντισυναδελφικό κλίμα. Ωστόσο ούτε καν αυτό έχει υλοποιηθεί (δηλαδή η αξιολόγηση των
Προϊσταμένων από τους υφισταμένους του) και παρόλα αυτά μας ζητούν να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία της
αξιολόγησης.
6)
Προβλέπεται Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία αποτελείται μόνο από Γενικούς
Διευθυντές και θα εξετάζει τις ενστάσεις των υπαλλήλων κατά των φύλλων
αξιολόγησης. Οι επιτροπές αυτές ΔΕΝ
ΕΧΟΥΝ ΣΥΣΤΑΘΕΙ ακόμα, δεν αποσαφηνίζονται τα όρια μεταξύ των επιτροπών αυτών
και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων και δεν προβλέπουν συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων με δικαίωμα ψήφου.
7) Συνδέεται η αξιολόγηση με το
μισθολόγιο και δημιουργεί διαφορετικές κατηγορίες αμειβομένων υπαλλήλων στον
ίδιο κλάδο, αφού προβλέπεται ταχύτερη μισθολογική εξέλιξη για τους
«άριστους» και αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης για όσους αξιολογηθούν ως
«ανεπαρκείς» ή «ακατάλληλοι». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η αξιολόγηση θα
δημιουργεί ανισότητες και αδικίες κατά το δοκούν στο μισθό μας.
8) Οι προαγωγές των εργαζομένων και η εξέλιξή τους εξαρτώνται από τις
εκθέσεις αξιολόγησης και οι χαρακτηρισμοί «επαρκείς», «μέτριοι», «ανεπαρκείς»
και «ακατάλληλοι» θα συνοδεύουν το φάκελο κάθε υπαλλήλου. Επίσης, όπως
αναφέρεται, όσοι χαρακτηριστούν δύο
συνεχόμενες φορές «ανεπαρκείς» και «ακατάλληλοι», θα δημιουργήσουν μια
«δεξαμενή προβληματικών» και δυνητικά «διαθέσιμων» υπαλλήλων, βλέποντας κοντά
τους την πόρτα της εξόδου. Επιπλέον, στο συγκεκριμένο νόμο δεν προβλέπεται καν
ποσοστό των ακατάλληλων, κάτι το οποίο σημαίνει ότι το ποσοστό αυτό θα μπορεί
να είναι κατά πολύ μεγαλύτερο ακόμη και από το 15% του νόμου Μητσοτάκη που τόσο
πολύ αντιμαχόταν η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
9) Η αξιολόγηση σχετίζεται και με την κινητικότητα, καθώς ο ν.4440/2016
προβλέπει υποχρεωτική μετακίνηση
υπαλλήλων – ακόμη κι εκτός νομού – αρκεί ο φορέας προέλευσης να έχει κάλυψη
στο ελάχιστο 50% των θέσεών του. Αυτό
πρακτικά σημαίνει ότι η αξιολόγηση θα ανοίγει την πόρτα εξόδου στον υπάλληλο
ακόμα και εκτός νομού του τόπου κατοικίας του, εάν απλά είναι καλυμμένες οι
μισές από τις οργανικές θέσεις της υπηρεσίας του!
10) Η
σημερινή αξιολόγηση προβλέπει (αρ.17
παρ.15 του Ν.4369/2016) σύσταση
Διεύθυνσης Παρακολούθησης και Στατιστικής Ανάλυσης των Βαθμολογιών Αξιολόγησης στο Υπουργείο Εσωτερικών, η οποία,
κατόπιν σχετικής εισήγησης θα μπορεί να εφαρμόζει «συντελεστή διόρθωσης» των
τιμών βαθμολόγησης, είτε υψηλών είτε χαμηλών! Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παρεμβαίνουν στη βαθμολόγηση και καταργούν
άμεσα όποια υψηλή ή χαμηλή βαθμολογία επιθυμούν, ακυρώνοντας όποια αξιολόγηση έχει γίνει από όλους τους αξιολογητές (α΄και
β΄), χωρίς καν να γνωρίζουν προσωπικά τον αξιολογούμενο υπάλληλο!
Τον τελικό βαθμό για όλους τους
αξιολογούμενους θα τον βάλει ο/η Υπουργός Εσωτερικών!
Για τους ανωτέρω λόγους, όπως ΟΜΟΦΩΝΑ
αποφάσισε η ΑΔΕΔΥ και η Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ κανένας
εργαζόμενος δεν αξιολογεί ούτε τον Προϊστάμενό του, ούτε τον υφιστάμενό του,
δεν συμπληρώνουμε τα έντυπα αξιολόγησης, αλλά συμπληρώνουμε και υπογράφουμε ανά Υπηρεσία τη δήλωση συμμετοχής
στην απεργία και το έντυπο το αποστέλλουμε στην Ομοσπονδία.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΝΕΛΛΙΔΗΣ ΝΑΤΑΛΕΝΑ
ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου