Με τη διαδικασία του επείγοντος εισήχθη στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο που θα δρομολογήσει την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ ένταση υπήρξε ανάμεσα στον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη και εκπροσώπους των υπόλοιπων κομμάτων.
Σήμερα, Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 12:00, θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους αρμόδιοι κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ την Τετάρτη 19 Ιουλίου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Συνολικά επιλέχθηκαν 17 φορείς για να εκφράσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο.
Όπως προκύπτει από την επιλογή των συγκεκριμένων φορέων, υπήρξαν κλήσεις και αποκλεισμοί που προκαλούν ορισμένες αντιδράσεις.
Κλήθηκαν μεταξύ άλλων: ...
- Το συνδικάτο και η διοίκηση του Οργανισμού
- Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που σύμφωνα με πληροφορίες θα εκπροσωπήσει η Βούλα Πατουλίδου
- Τέσσερις δήμαρχοι του νομού: Θεσσαλονίκης (Γιάννης Μπουτάρης), Καλαμαριάς (Θεοδόσης Μπακογλίδης), Νεάπολης-Συκεών (Σίμος Δανιηλίδης) και Θέρμης (Θεόδωρος Παπαδόπουλος). Πλην του Μπουτάρη, ο οποίος είναι κατά της κρατικοποίησης, οι υπόλοιποι τάσσονται υπέρ, χωρίς να είναι ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά από διαβουλεύσεις, κλήθηκε τελικά και ο Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος έχει και τη θεσμική ιδιότητα του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ έχει συγκρουστεί επανειλημμένως με τον Σπίρτζη για το συγκεκριμένο θέμα στο παρελθόν.
Μιλώντας στη Voria.gr, ο κ. Κυρίζογλου επανέλαβε τη διαφωνία του με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ για τον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ήταν θετικός, καθώς, όπως είπε, αν ψηφιστεί όπως έχει επιτρέπει την αύξηση της συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Σε ό,τι αφορά τον εκτελεστικό βραχίονα που θα ασκεί το συγκοινωνιακό εργο οι περισσότεροι δήμαρχοι είμαστε αντίθετοι», δηλώνει ο κ. Κυρίζογλου, τονίζοντας ότι έχει εκφράσει την άποψη για δημόσιο διαγωνισμό με τη συμμετοχή ιδιωτών.
Όπως αναφέρει, οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να μετεέχουν σε ένα εγχείρημα έωλο σε σχέση με την κοστολόγησή του.
«Γουρούνι στο σακί δεν παίρνουμε», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε τις ανησυχίες των δήμων για την πιθανή ένταξη του κρατικού φορέα στο Υπερταμείο
Ενδεικτικές περιπτώσεις φορέων που συμφωνούν ανοιχτά με την επιχειρούμενη κρατικοποίηση του Οργανισμού αποτελούν οι κλήσεις του προέδρου της ΔΕΘ, Τάσου Τζήκα, του προέδρου του ΟΛΘ, Κώστα Μέλλιου, όπως και του πρώην προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης αλλά και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, Μανώλη Λαμτζίδη, παρότι κανείς από τους τρεις δεν έχει εμφανή σχέση με τα ζητήματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΑΣΘ.
Επίσης, από τους διαφωνούντες δημάρχους δεν κλήθηκαν ο δήμαρχος Χαλκηδόνας, Ιωάννης Τσουκνιδάς και ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Δεμουρτζίδης.
Οργισμένη αντίδραση από Τσαραμπουλίδη
Μία ακόμη περίπτωση αποκλεισμού είναι και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρό του, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη να επιτίθεται στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κάνοντας λόγο για εμπάθεια.
«Είναι προφανές ότι ο υπουργός είναι εμπαθής στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Από την πρώτη στιγμή λέγαμε τα πράγματα με το όνομά τους στο θέμα του ΟΑΣΘ», αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Τσαραμπουλίδης και προσθέτει:
«Είναι αδιανόητο και πρωτοφανές να μην καλείται το ΕΚΘ στη διαβούλευση που θα κρίνει το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε ο υπουργός είχε φροντίσει στο 9μελες συμβούλιο του νέου φορέα αστικών συγκοινωνιών να περιγράψει σαφώς ότι δεν θα συμμετέχουν εργαζόμενοι. Αυτό τα λέει όλα για την προσωπική του εμπάθεια».
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ καλεί μάλιστα τον πρωθυπουργό να παρέμβει.
«Η περίπτωση του κ. Σπίρτζη είναι ένα θέμα για το οποίο θα πρέπει να επιληφθεί ο πρωθυπουργός», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Μαγκριώτης για ΟΑΣΘ: Δεν θα τεθεί σε εφαρμογή η κρατικοποίηση
Την άποψη ότι η ΕΕ και η Δικαιοσύνη θα μπλοκάρει την εφαρμογή της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ εκφράζει ο πρώην υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ενώ προσθέτει ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει εκλογές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Μαγκριώτη:
«Στην αρμόδια επιτροπή της βουλής συζητείται, με την διαδικασία του επείγοντος, το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Το επιχείρημα, του Υπουργού, για την διαδικασία του επείγοντος, ήταν :
"Δεν είναι σε ισχύ, η σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΑΣΘ και δεν μπορούν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι".
Η αλήθεια είναι, απολύτως αντίθετη.
Η σύμβαση είναι σε ισχύ, γιατί έχει κυρωθεί το 2008 στην βουλή, μέχρι τουλάχιστον το 2019, ανεξάρτητα, εάν κάποιος συμφωνεί, ή όχι με αυτήν.
Εγώ την καταψήφισα, το 2008, στην βουλή.
Η Αριστερά, το υπερψήφισε και ζήτησε περισσότερα, για τους εργαζόμενους, που τώρα καταγγέλλει, ότι περνούν πολλά.
Το ίδιο επιβεβαίωσε και το Νομικό Συμβούλιο του κράτους, στο οποίο προσέφυγε ο Υπουργός πέρσι και την απάντηση του οποίου απέκρυπτε ο Υπουργός, μέχρι την διαρροή της στον Τύπο.
Δηλαδή, από το 2008, όλες οι κυβερνήσεις, δηλαδή και η σημερινή, παρανομούσαν;
Ο Υπουργός, τώρα το κατάλαβε, ότι 2.5 χρόνια παρανομεί και αυτός και δεν μπορεί, για τρεις ημέρες ακόμη.
Πρέπει να θυμίσω ότι στην πρόσφατη επιστολή, που έστειλε ο Πρωθυπουργός, στο ΔΝΤ, για να συμμετέχει στο τρίτο Μνημόνιο, δεσμεύεται, ότι θα μειώσει τον αριθμό των συμβασιούχων και δεν θα κάνει καμία κρατικοποίηση, μετά τις 21 του τρέχοντος μήνα.
Γι' αυτο, βιάζεται να το ψηφίσει, μέχρι την Πέμπτη 20 Ιουλίου, δηλαδή, μια ημέρα πριν.
Το χειρότερο είναι, ότι επικαλείται τον Κοινοτικό Κανονισμό, 1370 /2007, ο οποίος λέει, το ακριβώς αντίθετο.
Ο Κοινοτικός Κανονισμός, είναι σε ισχύ από το 2007 και από τον Δεκέμβριο του 2019, θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή του.
Ο Κοινοτικός Κανονισμός, είναι σαφής και επιβάλλει : " Οι αναθέσεις των Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών, θα πρέπει να γίνεται με ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς".
Η κυβέρνηση, προχωράει στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, παραβιάζοντας κάθε λογική, όταν τις κρατικές αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τις έβαλε στο Υπέρ-ταμείο, για ιδιωτικοποίηση.
Μάλιστα, επειδή οι εγκαταστάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι στο Υπέρ-ταμείο, αν κρατικοποιηθεί ο ΟΑΣΘ και δεν προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση, θα μεταφερθεί στο Υπέρ-ταμείο, για ιδιωτικοποίηση.
Είναι, εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη και της Θεσσαλονίκης.
Είναι αντισυνταγματική, αντίκειται στον Κοινοτικό Κανονισμό και μας πάει 50 χρόνια πίσω.
Δεν πρόκειται, να τεθεί σε ισχύ και κάθε απόπειρα εφαρμογής του νόμου, θα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην Θεσσαλονίκη και θα σταματήσει από την ΕΕ και την δικαιοσύνη.
Η κυβέρνηση, τα ξέρει όλα αυτά, αλλά τα αγνοεί σκοπίμως, για λόγους μικροκομματικούς και προπαγάνδας.
Είναι βέβαιο, ότι σχεδιάζει εκλογές.
Πηγή: voria.gr
Σήμερα, Τρίτη 18 Ιουλίου, στις 12:00, θα κληθούν να εκφράσουν τις απόψεις τους αρμόδιοι κοινωνικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, ενώ την Τετάρτη 19 Ιουλίου θα εισαχθεί προς συζήτηση και ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Συνολικά επιλέχθηκαν 17 φορείς για να εκφράσουν τις απόψεις τους για το νομοσχέδιο.
Όπως προκύπτει από την επιλογή των συγκεκριμένων φορέων, υπήρξαν κλήσεις και αποκλεισμοί που προκαλούν ορισμένες αντιδράσεις.
Κλήθηκαν μεταξύ άλλων: ...
- Το συνδικάτο και η διοίκηση του Οργανισμού
- Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας που σύμφωνα με πληροφορίες θα εκπροσωπήσει η Βούλα Πατουλίδου
- Τέσσερις δήμαρχοι του νομού: Θεσσαλονίκης (Γιάννης Μπουτάρης), Καλαμαριάς (Θεοδόσης Μπακογλίδης), Νεάπολης-Συκεών (Σίμος Δανιηλίδης) και Θέρμης (Θεόδωρος Παπαδόπουλος). Πλην του Μπουτάρη, ο οποίος είναι κατά της κρατικοποίησης, οι υπόλοιποι τάσσονται υπέρ, χωρίς να είναι ΣΥΡΙΖΑ.
Μετά από διαβουλεύσεις, κλήθηκε τελικά και ο Λάζαρος Κυρίζογλου, ο οποίος έχει και τη θεσμική ιδιότητα του προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ έχει συγκρουστεί επανειλημμένως με τον Σπίρτζη για το συγκεκριμένο θέμα στο παρελθόν.
Μιλώντας στη Voria.gr, ο κ. Κυρίζογλου επανέλαβε τη διαφωνία του με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, ενώ για τον Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) ήταν θετικός, καθώς, όπως είπε, αν ψηφιστεί όπως έχει επιτρέπει την αύξηση της συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης.
«Σε ό,τι αφορά τον εκτελεστικό βραχίονα που θα ασκεί το συγκοινωνιακό εργο οι περισσότεροι δήμαρχοι είμαστε αντίθετοι», δηλώνει ο κ. Κυρίζογλου, τονίζοντας ότι έχει εκφράσει την άποψη για δημόσιο διαγωνισμό με τη συμμετοχή ιδιωτών.
Όπως αναφέρει, οι δήμοι δεν έχουν τη δυνατότητα να μετεέχουν σε ένα εγχείρημα έωλο σε σχέση με την κοστολόγησή του.
«Γουρούνι στο σακί δεν παίρνουμε», τόνισε χαρακτηριστικά, ενώ πρόσθεσε τις ανησυχίες των δήμων για την πιθανή ένταξη του κρατικού φορέα στο Υπερταμείο
Ενδεικτικές περιπτώσεις φορέων που συμφωνούν ανοιχτά με την επιχειρούμενη κρατικοποίηση του Οργανισμού αποτελούν οι κλήσεις του προέδρου της ΔΕΘ, Τάσου Τζήκα, του προέδρου του ΟΛΘ, Κώστα Μέλλιου, όπως και του πρώην προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης αλλά και στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, Μανώλη Λαμτζίδη, παρότι κανείς από τους τρεις δεν έχει εμφανή σχέση με τα ζητήματα των αστικών συγκοινωνιών και του ΟΑΣΘ.
Επίσης, από τους διαφωνούντες δημάρχους δεν κλήθηκαν ο δήμαρχος Χαλκηδόνας, Ιωάννης Τσουκνιδάς και ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Δεμουρτζίδης.
Οργισμένη αντίδραση από Τσαραμπουλίδη
Μία ακόμη περίπτωση αποκλεισμού είναι και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, με τον πρόεδρό του, Παναγιώτη Τσαραμπουλίδη να επιτίθεται στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, κάνοντας λόγο για εμπάθεια.
«Είναι προφανές ότι ο υπουργός είναι εμπαθής στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Από την πρώτη στιγμή λέγαμε τα πράγματα με το όνομά τους στο θέμα του ΟΑΣΘ», αναφέρει στη Voria.gr ο κ. Τσαραμπουλίδης και προσθέτει:
«Είναι αδιανόητο και πρωτοφανές να μην καλείται το ΕΚΘ στη διαβούλευση που θα κρίνει το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Άλλωστε ο υπουργός είχε φροντίσει στο 9μελες συμβούλιο του νέου φορέα αστικών συγκοινωνιών να περιγράψει σαφώς ότι δεν θα συμμετέχουν εργαζόμενοι. Αυτό τα λέει όλα για την προσωπική του εμπάθεια».
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ καλεί μάλιστα τον πρωθυπουργό να παρέμβει.
«Η περίπτωση του κ. Σπίρτζη είναι ένα θέμα για το οποίο θα πρέπει να επιληφθεί ο πρωθυπουργός», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Μαγκριώτης για ΟΑΣΘ: Δεν θα τεθεί σε εφαρμογή η κρατικοποίηση
Την άποψη ότι η ΕΕ και η Δικαιοσύνη θα μπλοκάρει την εφαρμογή της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ εκφράζει ο πρώην υφυπουργός Υποδομών, Γιάννης Μαγκριώτης, ενώ προσθέτει ότι η κυβέρνηση σχεδιάζει εκλογές.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Μαγκριώτη:
«Στην αρμόδια επιτροπή της βουλής συζητείται, με την διαδικασία του επείγοντος, το νομοσχέδιο για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Το επιχείρημα, του Υπουργού, για την διαδικασία του επείγοντος, ήταν :
"Δεν είναι σε ισχύ, η σύμβαση μεταξύ του Δημοσίου και του ΟΑΣΘ και δεν μπορούν να πληρωθούν οι εργαζόμενοι".
Η αλήθεια είναι, απολύτως αντίθετη.
Η σύμβαση είναι σε ισχύ, γιατί έχει κυρωθεί το 2008 στην βουλή, μέχρι τουλάχιστον το 2019, ανεξάρτητα, εάν κάποιος συμφωνεί, ή όχι με αυτήν.
Εγώ την καταψήφισα, το 2008, στην βουλή.
Η Αριστερά, το υπερψήφισε και ζήτησε περισσότερα, για τους εργαζόμενους, που τώρα καταγγέλλει, ότι περνούν πολλά.
Το ίδιο επιβεβαίωσε και το Νομικό Συμβούλιο του κράτους, στο οποίο προσέφυγε ο Υπουργός πέρσι και την απάντηση του οποίου απέκρυπτε ο Υπουργός, μέχρι την διαρροή της στον Τύπο.
Δηλαδή, από το 2008, όλες οι κυβερνήσεις, δηλαδή και η σημερινή, παρανομούσαν;
Ο Υπουργός, τώρα το κατάλαβε, ότι 2.5 χρόνια παρανομεί και αυτός και δεν μπορεί, για τρεις ημέρες ακόμη.
Πρέπει να θυμίσω ότι στην πρόσφατη επιστολή, που έστειλε ο Πρωθυπουργός, στο ΔΝΤ, για να συμμετέχει στο τρίτο Μνημόνιο, δεσμεύεται, ότι θα μειώσει τον αριθμό των συμβασιούχων και δεν θα κάνει καμία κρατικοποίηση, μετά τις 21 του τρέχοντος μήνα.
Γι' αυτο, βιάζεται να το ψηφίσει, μέχρι την Πέμπτη 20 Ιουλίου, δηλαδή, μια ημέρα πριν.
Το χειρότερο είναι, ότι επικαλείται τον Κοινοτικό Κανονισμό, 1370 /2007, ο οποίος λέει, το ακριβώς αντίθετο.
Ο Κοινοτικός Κανονισμός, είναι σε ισχύ από το 2007 και από τον Δεκέμβριο του 2019, θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή του.
Ο Κοινοτικός Κανονισμός, είναι σαφής και επιβάλλει : " Οι αναθέσεις των Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών, θα πρέπει να γίνεται με ανοικτούς διεθνείς διαγωνισμούς".
Η κυβέρνηση, προχωράει στην κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, παραβιάζοντας κάθε λογική, όταν τις κρατικές αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τις έβαλε στο Υπέρ-ταμείο, για ιδιωτικοποίηση.
Μάλιστα, επειδή οι εγκαταστάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι στο Υπέρ-ταμείο, αν κρατικοποιηθεί ο ΟΑΣΘ και δεν προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάθεση, θα μεταφερθεί στο Υπέρ-ταμείο, για ιδιωτικοποίηση.
Είναι, εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου πολίτη και της Θεσσαλονίκης.
Είναι αντισυνταγματική, αντίκειται στον Κοινοτικό Κανονισμό και μας πάει 50 χρόνια πίσω.
Δεν πρόκειται, να τεθεί σε ισχύ και κάθε απόπειρα εφαρμογής του νόμου, θα δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην Θεσσαλονίκη και θα σταματήσει από την ΕΕ και την δικαιοσύνη.
Η κυβέρνηση, τα ξέρει όλα αυτά, αλλά τα αγνοεί σκοπίμως, για λόγους μικροκομματικούς και προπαγάνδας.
Είναι βέβαιο, ότι σχεδιάζει εκλογές.
Πηγή: voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου