Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Δημόσιο -Διακίνηση Εγγράφων: Παράταση σε ηλεκτρονική υπογραφή και χρονοσφραγίδα

Η έκδοση και διακίνηση πάσης φύσεως διοικητικών πράξεων με την υποχρεωτική χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής και χρονοσφραγίδας, κάτι που προβλέφθηκε με το νόμο για την κινητικότητα παίρνει εξάμηνη παράταση, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση που υπογράφουν οι αρμόδιοι υπουργοί Διοικητικής Ανασυγκρότησης Ολγα Γεροβασίλη και Ψηφιακής Πολιτικής Νίκος Παππάς. Η έναρξη ισχύος της σχετικής πρόβλεψης ορίζεται από την 1η Ιανουαρίου 2018, αντί της 1ης Ιουλίου 2017 που ήταν η αρχική πρόβλεψη.

Έτσι .....
«μετά την παρέλευση των ανωτέρω ημερομηνιών, τόσο για το σύνολο των Υπουργείων (1η Ιανουαρίου 2018), όσο και από την ημερομηνία έναρξης ισχύος με βάση την έκδοση της κατά περίπτωση απόφασης της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης για τους λοιπούς φορείς της παραγράφου 8 του ν.4440/2016, τυχόν πράξεις και αποφάσεις που εκδίδονται κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου αυτού, δηλαδή χωρίς τη χρήση εγκεκριμένης ηλεκτρονικής υπογραφής και χρονοσφραγίδας, δεν εκτελούνται», αναφέρει σχετική εγκύκλιος που εκδόθηκε σήμερα.

Αυτό σημαίνει ότι με το νέο έτος θα είναι άκυρα όσα δημόσια έγγραφα δεν περιέχουν ηλεκτρονική υπογραφή και χρονοσφραγίδα.

Ποιος ο λόγος της μετάθεσης; «Η διάταξη αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 του ιδίου νόμου για την λειτουργία «Ψηφιακού Οργανογράμματος» που θα συνεισφέρει στην πλήρη αναμόρφωση των Οργανισμών των Υπουργείων, διαδικασία, η οποία βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και εκκρεμεί», είναι η αιτία που αναφέρεται στην εγκύκλιο.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, για τους λοιπούς φορείς του Δημοσίου, όπως τα Ν.Π.Δ.Δ., οι ανεξάρτητες και ρυθμιστικές αρχές, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους και οι ΟΤΑ α` και β` βαθμού, ισχύουν τα καθοριζόμενα με τις διατάξεις του τρίτου εδαφίου της παρ. 8 του άρθρου 24 του ν.4440/2016, σύμφωνα με το οποίο, «η έναρξη ισχύος του άρθρου αυτού καθορίζεται με απόφαση της Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και σε κάθε περίπτωση όχι αργότερα από τις 31 Δεκεμβρίου του 2018».

Υπενθυμίζεται ότι η ρύθμιση κρίθηκε αναγκαία για τρεις στόχους:
  • Εξοικονόμηση κόστους και ανθρωποωρών εργασίας
  • Διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση και
  • Δημόσια διοίκηση πιο φιλική προς το περιβάλλον.
Η εν λόγω εγκύκλιος είναι η υπ' αριθ.ΔΗΔ/Φ.60/24924/26-7-2017


Πηγή: aftodioikisi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η 1η ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ 2024

 Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 1/2 η αιμοδοσία του συλλόγου μας.  Ευχαριστούμε τα μέλη μας καθώς και την 1η ΕΠΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για τη συμμετο...