Σε ΦΕΚ δημοσιεύτηκε το νέο νομοσχέδιο Σπίρτζη για την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ.
Το νομοσχέδιο είχε πάει στην Ολομέλεια της Βουλής στις 19 Ιουλίου, και υπερψηφίστηκε.
Υπενθυμίζεται ότι τα κεντρικά σημεία του σχεδίου νόμου είναι τα εξής: ...
- Δημιουργείται ένας φορέας δημόσιος, η ΟΣΕΘ Α.Ε., που θα έχει την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών και ένας επίσης δημόσιος φορέας, η ΑΣΥΘ Α.Ε. που θα παρέχει τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες.
- Ο ΟΑΣΘ κρατικοποιείται και θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες με την ίδια επωνυμία, αλλά σαν κρατικός φορέας πλέον, το αργότερο μέχρι τις 3/12/2019. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ θα τεθεί σε εκκαθάριση εν λειτουργία και για όσο παρέχει υπηρεσίες θα βρίσκεται υπό κρατική διοίκηση.
- Η ΑΣΥΘ Α.Ε. θα τεθεί σε λειτουργία μόλις κρίνουν τα διοικητικά συμβούλια του ΟΣΕΘ και του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ ότι είναι έτοιμος να προχωρήσει στην παροχή υπηρεσιών. Μέτοχος της ΑΣΥΘ Α.Ε. θα ειναι ο ΟΣΕΘ, ο οποίος όμως θα μπορεί να μεταβιβάσει σε οργανισμούς του α' και του β' βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης μέχρι και το 49% των μετοχών.
- Υπό την "Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.", που θα είναι θυγατρική εταιρεία της ΟΣΕΘ Α.Ε., θα λειτουργεί και το Μετρό Θεσσαλονίκης (μέσο σταθερής υπόγειας τροχιάς), όπως και αστικό συγκοινωνιακό μέσο σταθερής επίγειας τροχιάς (τραμ). Το μετοχικό κεφάλαιο της Α.ΣΥ.Θ Α.Ε. ορίζεται σε 3 εκατ. ευρώ. Η Εταιρεία θα έχει 9μελές δ.σ. με διάρκεια θητείας τα τρία έτη.
- Ο ΟΣΕΘ («Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης») έχει αντικείμενο την ανάπτυξη, τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των επιβατικών αστικών συγκοινωνιών στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης. Στις αρμοδιότητες του ΟΣΕΘ είναι και τα του Κανονισμού λειτουργίας επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ταξί- αγοραία). Το μετοχικό κεφάλαια της ΟΣΕΘ Α.Ε. ορίζεται σε 6 εκατ. ευρώ και δ.σ. της εταιρείας θα αποτελείται από εννέα μέλη που θα έχουν τριετή θητεία. Στο δ.σ. θα εκπροσωπούνται η Π.Κ.Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και τα Επιμελητήρια με ένα μέλος έκαστος φορέας.
Πηγή: www.voria.gr
Το νομοσχέδιο είχε πάει στην Ολομέλεια της Βουλής στις 19 Ιουλίου, και υπερψηφίστηκε.
Υπενθυμίζεται ότι τα κεντρικά σημεία του σχεδίου νόμου είναι τα εξής: ...
- Δημιουργείται ένας φορέας δημόσιος, η ΟΣΕΘ Α.Ε., που θα έχει την εποπτεία των αστικών συγκοινωνιών και ένας επίσης δημόσιος φορέας, η ΑΣΥΘ Α.Ε. που θα παρέχει τις συγκοινωνιακές υπηρεσίες.
- Ο ΟΑΣΘ κρατικοποιείται και θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες με την ίδια επωνυμία, αλλά σαν κρατικός φορέας πλέον, το αργότερο μέχρι τις 3/12/2019. Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΘ θα τεθεί σε εκκαθάριση εν λειτουργία και για όσο παρέχει υπηρεσίες θα βρίσκεται υπό κρατική διοίκηση.
- Η ΑΣΥΘ Α.Ε. θα τεθεί σε λειτουργία μόλις κρίνουν τα διοικητικά συμβούλια του ΟΣΕΘ και του κρατικοποιημένου ΟΑΣΘ ότι είναι έτοιμος να προχωρήσει στην παροχή υπηρεσιών. Μέτοχος της ΑΣΥΘ Α.Ε. θα ειναι ο ΟΣΕΘ, ο οποίος όμως θα μπορεί να μεταβιβάσει σε οργανισμούς του α' και του β' βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης μέχρι και το 49% των μετοχών.
- Υπό την "Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε.", που θα είναι θυγατρική εταιρεία της ΟΣΕΘ Α.Ε., θα λειτουργεί και το Μετρό Θεσσαλονίκης (μέσο σταθερής υπόγειας τροχιάς), όπως και αστικό συγκοινωνιακό μέσο σταθερής επίγειας τροχιάς (τραμ). Το μετοχικό κεφάλαιο της Α.ΣΥ.Θ Α.Ε. ορίζεται σε 3 εκατ. ευρώ. Η Εταιρεία θα έχει 9μελές δ.σ. με διάρκεια θητείας τα τρία έτη.
- Ο ΟΣΕΘ («Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης») έχει αντικείμενο την ανάπτυξη, τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των επιβατικών αστικών συγκοινωνιών στην Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης. Στις αρμοδιότητες του ΟΣΕΘ είναι και τα του Κανονισμού λειτουργίας επιβατηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ταξί- αγοραία). Το μετοχικό κεφάλαια της ΟΣΕΘ Α.Ε. ορίζεται σε 6 εκατ. ευρώ και δ.σ. της εταιρείας θα αποτελείται από εννέα μέλη που θα έχουν τριετή θητεία. Στο δ.σ. θα εκπροσωπούνται η Π.Κ.Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, η ΠΕΔ Κ. Μακεδονίας και τα Επιμελητήρια με ένα μέλος έκαστος φορέας.
Πηγή: www.voria.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου